Hoja je zlata prinašalka zdravja

15. 10. obeležujemo svetovni dan hoje.

Hoja kot osnovna oblika gibanja in preprostega načina vadbe spada med razbremenilne vrste telesne dejavnosti.

Hoja prinaša vrsto pozitivnih učinkov na naše telo in počutje (po: https://www.infotehna.si/hoja-pozitivni-ucinki-na-zdravje).

1. Hoja izboljša razpoloženje

Ni bolj učinkovite brezplačne strategije proti težkemu in napornemu dnevu, kot je dnevni sprehod ali hitra hoja. Številne raziskave kažejo, da redna hoja dejansko spremeni živčni sistem. Z redno telesno vadbo boste lažje obvladovali svojo jezo, se skoncentrirali in razmišljali, še posebej če boste hodili po soncu ali v gozdu. Ko hoje in sprehode delite s partnerjem, sosedi, prijatelji, vam ta interakcija pomaga, da se čutite povezani in da boste zaradi tega bolj srečni.

2. S hojo porabljate kalorije in zmanjšujete telesno težo

Vsakodnevna hoja je eden od najučinkovitejših načinov, kako porabiti čim več odvečnih kalorij. Zato je izziv prehoditi vsaj 10.000 korakov na dan odlična rešitev za izboljšanje presnove, zmanjšanje maščob v telesu in preprečitev izgube mišic. To je še kako pomembno v starejših letih. Ko se odločite, da boste vsak dan hodili in svojo pot nadgrajujete z različnimi hitrostmi, tempom in vzponi, ni bojazni, da bi se številka na tehtnici dvigovala.

3. Hoja prepreči pojav kroničnih bolezni

Statistični podatki so na številnih testih za sladkorno bolezen pokazali, da redna hoja znižuje raven sladkorja v krvi in tako zmanjša tveganje za sladkorno bolezen. Raziskovalci iz univerze v Tennessee so ugotovili, da redna hoja zniža tudi krvni tlak in tako od 20 do 40 % zmanjša tveganje za možgansko kap.

Po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije naj bi odrasle osebe opravile 150 minut zmerno intenzivne telesne dejavnosti ali 75 minut visoko intenzivne telesne dejavnosti tedensko.

Za otroke pa priporočajo najmanj eno uro zmerne do visoko intenzivne telesne dejavnosti na dan.

(Skupno 41 obiskov, današnjih obiskov 1)