Vrhpoljske cvetke
Učiteljica: Pod smreko nariši gobo.
Nekdo: A na cesto?
Učiteljica: Ne! Učenci, zakaj pa ne moremo gobe narisati na cesto?
Učenec: Ker jo lahko avto povozi.
Učiteljica: Na mizi nariši rjavo barvico.
Učenec: A lahko s katerokoli barvo?
Pogovor o plazilcih
Učiteljica: Kje pa imamo takšne živali, če jih imamo doma?
Učenci: V akvariju!
Učiteljica: Ne, temu se pa reče terarij.
Učenec: Teeerari polka, hitra polka …
Motiv pri likovni vzgoji je »moje počitnice«.
Učiteljica: Kaj boš pa ti naslikal?
Učenec: Mini drisko!
Učiteljica: No, no … kako to misliš?
Učenec: To je tam, kjer so lučke in ljudje plešejo.
Učiteljica: Kdo skrbi za to, da je park vedno urejen?
Učenec: Parkeljni!
Učiteljica: Kateri letni časi se začnejo s črko P?
Učenka 1: Pomlad!
Učenka 2: Poletje!
Učenka 3: Pozimje!
Učenka 4: Ponedeljek!
Obravnava pesmi “Malim so všeč ” Miroslava Košute.
Učiteljica: Pesnik pravi, da so malim všeč nenavadne besede, kot so rizibizi in macafizlji. Katere besede se pa vam zdijo nenavadne?
Učenka: Gugl.
Po razgovoru o planetih
Učiteljica: Naštejmo naše planete!
Otroci naštevajo: Venera, Mars, Saturn, Jupiter.
Učiteljica: No, to še niso vsi. Še kdo pozna kakšnega?
Učenec: Učiteljica, pa Merkur!
Učenka: Pa MERKATOR!
Učenci pri LVZ dobijo nalogo, naj narišejo , kaj so počeli med počitnicami. Eden od učencev zelo veliko pripoveduje o kopanju in čofotanju v bazenu skupaj s svojo družino. Učiteljica ga poprosi, da svoje doživetje nariše. Še preden vsi otroci dobijo liste in barvice, ta učenec že zaključi z risanjem. Učiteljica ga spodbuja, da bi narisal še kaj več, bratca, mamico, očija, sonce. Učenec odide v klop in hitro nariše bratca in spet zavpije : “UČITELJICA, UČITELJICA, SEM ŽE.!”
“No , daj nariši še mamico in sonce,” ga spodbudi učiteljica.
Učenec: ” Ne, mamica je šla pa na kavico, sonca pa tudi ni bilo, ker je takrat bila noč.”
Učenci in učiteljice POŠ Vrhpolje
Trojajčna dvojčka
Pouk državljanske in domovinske vzgoje ter etike v sedmem razredu. Tema učne ure je identiteta.
Učiteljica: Identiteta ali istovetnost pomeni, da je vsak človek nekaj posebnega in ni prav nikomur enak.
Učenec 1: Kaj pa trojajčna dvojčka, a si nista enaka?
Učenec 2: Tepec, saj trojajčnih dvojčkov ni, ker ima moški le »dva jajca«.
Učiteljica: Kakšno zvezo pa imajo moda s trojajčnimi dvojčki? TRojajčnimi dvojčki???? Biologija nezadostno.
Nauk zgodbe: Znati je prednost.
Saj ni zanalašč
Pred računalniško učilnico učenec dviga in spušča mizo, ki udarja ob tla. Učiteljica to opazi in čaka, kaj se bo zgodilo. Ko jo učenec zagleda, preneha z udarjanjem in pravi: “Učiteljica, saj ni zanalašč.” Učiteljica modro molči in čaka. Učenec spozna, da je pojasnilo nesmiselno, zato se opraviči: “Oprostite, se ne bo ponovilo.” In se tudi ni, dokler je bila učiteljica v vidnem polju učenca. Upamo, da bo fant mož beseda in bo obljubo vedno držal.
Nauk zgodbe: Z malo besedami, se veliko opravi.