COMENIUS
Projekt Comenius je namenjen dvigu kakovosti šolskega izobraževanja v Evropi, omogoča spoznavanje in razumevanje evropske kulturne in jezikovne raznolikosti ter mladim pridobivanje osnovnih spretnosti in kompetenc, potrebnih za njihov osebni razvoj, za prihodnje zaposlovanje in za aktivno evropsko državljanstvo.
Cilj programa je izboljšanje kakovosti in povečanje obsega mobilnosti učencev in izobraževalnega osebja, izboljšanje kakovosti in povečanje obsega partnerstev med šolami, spodbujanje učenja živih tujih jezikov, podpiranje razvijanja inovativnih IKT vsebin, povečanje kakovosti in evropske razsežnosti usposabljanja učiteljev ter izboljšanje pedagoških pristopov in šolske uprave.
Več o tem: http://www.cmepius.si/vzu/comenius.aspx
JAN AMOS KOMENSKY, oče sodobne pedagogike
Rodil se je na Moravskem, bolj znan pa je z latinsko obliko imena – COMENIUS. Študiral je na Univerzi v Heidelbergu v Nemčiji, se po končanem študiju vrnil na Moravsko in se tam posvetil učiteljevanju. Na začetku 30-letne vojne je bil prisiljen zapustiti svojo domovino in zbežati na Poljsko, kjer je napisal in objavil tudi svoje prve knjige o reformi šolstva. Napisal je knjigo Didactica magna. Zavzema se za združitev teorije in prakse. Predvideva izobraževanje za vse (pisanje,računanje in pouk v materinščini).Preko njih je postal znan tudi v tujini, tako da so ga povabili najprej v Anglijo, kasneje pa tudi na Švedsko in Madžarsko, da bi reformiral tamkajšnji šolski sistem. Comenius je največ prispeval k razvoju novih načinov poučevanja. Bil je prepričan, da izobraževanje ni omejeno na šolo in družino, temveč predstavlja del splošnega družbenega življenja. Menil je, da bi moralo biti vsem otrokom, ne glede na spol ali družbeno pripadnost, omogočeno splošno izobraževanje in na ta način razumevanje in sprejemanje družbe, v kateri živijo. Comenius je bil tudi prvi, ki je poučeval klasične jezike z uporabo tako klasičnih kot tudi sodobnih besedil. Njegova knjiga Svet v slikah velja za prvo ilustrirano otroško knjigo.
Njegove ideje o izobraževanju za vse ljudi in koncept mednarodne organizacije javnega šolstva, so mnoge moderne izobraževalne institucije prevzele za svoje. Njegov sen o izobrazbi za vsakogar skupaj z zasnovo mednarodno organiziranega javnega šolstva je vodilo mnogih modernih izobraževalnih institucij.
(C) Andreja Vavpetič & Zdenka Wicher